Скрипторий: Butterfly bender (tian xia character guide) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Ritual - butterfly bender (tian xia character guide)

Назад к списку всех объектов Tian Xia Character Guide
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Ritual - butterfly bender (tian xia character guide)

Butterfly Bender
Ritual 3
Source Tian Xia Character Guide
Cast 2 hours; Cost Alcohol worth a total of 20 gp x the ritual level; Secondary Casters 2
Primary Check Medicine (trained); Secondary Checks Diplomacy
Sometimes, the problems in your life are too oppressive. Sometimes, you have a case you need to crack and you have no idea where to start. When you've exhausted all options and willpower, you might as well just get drunk and call it a night. The butterfly bender is a ritual to kill two birds with one stone. By twisting fate around a session of hard drinking, you and a small party (no more than five people) suspend judgment, memory, and even consciousness as you all hurl yourselves into the arms of destiny and politely ask for a favor. You all get blackout drunk and, if all goes according to plan, you'll wake up with some progress upon a quest you've all undertaken—hopefully, without too much collateral damage.
The participants of the ritual wake up the next day with some of the following, determined by the results of the ritual. Any options that aren't chosen are temporarily lost to you.
  • Your dignity.
  • A common item that has the consumable trait of a level no higher than that of the ritual, which might be useful for an upcoming challenge. If lost, you misplace all of your currently carried items—including keys to where your equipment might be stored. With a modicum of effort, you recover your items within 1 day.
  • A new friend or connection, as though you'd succeeded at a Diplomacy check to Make an Impression with a relevant NPC up to the ritual's level. If this is one of things lost, an existing friend refuses to speak to you for 1 day.
  • A useful piece of information, as though you'd succeeded at a Diplomacy check to Gather Information. If lost, you take a –4 status penalty to your next check to Recall Knowledge.
  • A convenient opportunity of the GM's choice. If there's no immediately relevant opportunity, you find an opportunity to Earn Income at the ritual's level + 1. If lost, the result of your next attempt to Earn Income is one degree of success worse.

Critical Success Pick two options from the above list. The GM then gives you a bonus 3rd option of their choice.
Success Pick two options from the above list.
Failure Pick one option from the above list.
Critical Failure Pick two options from the above list. The GM gives you one of them.